Mål for dyreholdet
1. Vælg en bruger/borgergruppe
Vi har valgt indskoling, så alderen er 6 - 9 år.
Vi har valgt indskoling, så alderen er 6 - 9 år.
Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur.
2. Hvilke mål er derfor bruger/borger gruppens læringsudbytte?
Naturfagligviden om græshopper (alder, arter, levesteder, klima, køn, formering, evner, eventuel natur funktion og fødekæden).
Naturfagligviden om græshopper (alder, arter, levesteder, klima, køn, formering, evner, eventuel natur funktion og fødekæden).
3. Hvordan skal dyreholdet placeres og indrettes med henblik på brugernes oplevelses- og læringsmuligheder?
Vi låner et terrarie af skolen. Brugeren kan følge græshopperne. Ville være spændende med en han og en hun.
Vi låner et terrarie af skolen. Brugeren kan følge græshopperne. Ville være spændende med en han og en hun.
4. Hvilke naturfaglige begreber kan dyreholdet give anledning til at introducere/bearbejde?
Forskellige arter, insekt, nymfe, nymfestadier, hud skellet, hoppe længde, farver, vingerne, lyd, æg og følehorn.
Forskellige arter, insekt, nymfe, nymfestadier, hud skellet, hoppe længde, farver, vingerne, lyd, æg og følehorn.
5. Hvilke tegn på læring, vil I kigge efter?
Vi vil se efter børnenes motivation og nysgerrighed.
Kiggede lige forbi - underbyg gerne med henvisning til litteratur - udbyg gerne jeres tegn på læring med et naturfagligt fokus (og skab sammenhæng med jeres mål).
SvarSlet