mandag den 6. januar 2020

Dyrehold græshopper


Mål for dyreholdet 
1. Vælg en bruger/borgergruppe 
Vi har valgt indskoling, så alderen er 6 - 9 år. 

Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur.
2. Hvilke mål er derfor bruger/borger gruppens læringsudbytte?  
Naturfagligviden om græshopper (alder, arter, levesteder, klima, køn, formering, evner, eventuel natur funktion og fødekæden). 

3. Hvordan skal dyreholdet placeres og indrettes med henblik på brugernes oplevelses- og læringsmuligheder? 
Vi låner et terrarie af skolen. Brugeren kan følge græshopperne. Ville være spændende med en han og en hun. 

4. Hvilke naturfaglige begreber kan dyreholdet give anledning til at introducere/bearbejde?   
Forskellige arter, insekt, nymfe, nymfestadier, hud skellet, hoppe længde, farver, vingerne, lyd, æg og følehorn.

5. Hvilke tegn på læring, vil I kigge efter?
Vi vil se efter børnenes motivation og nysgerrighed.

1 kommentar:

  1. Kiggede lige forbi - underbyg gerne med henvisning til litteratur - udbyg gerne jeres tegn på læring med et naturfagligt fokus (og skab sammenhæng med jeres mål).

    SvarSlet